Министарство европских послова расписало је конкурс за праксу „Европеизуј знање“, намијењен студентима завршне године основних студија као и студентима завршне године мастер студија на факултетима друштвених наука на универзитетима у Црној Гори.
Како је саопштено из овог ресора, програм пружа јединствену прилику младима да током девет седмица праксе у Министарству сазнају више о европској интеграцији Црне Горе, преговарачком процесу и европским фондовима, али и раду и организацији јавне управе. Кроз седмичне ротације, стажисти ће радити уз менторе у 11 дирекција и два бироа, учествовати у писању анализа, извјештаја и материјала за преговоре, као и у припреми састанака и комуникацији према ЕУ. Током праксе имаће прилику и да се упознају са радом главног преговарача и министарке европских послова.
Министарка Маида Горчевић позива студенте и студентикиње друштвених наука да се пријаве на програм „Европеизуј знање”, јер, како је казала, ово није обична пракса, већ прилика да млади изнутра сагледају како се гради европска будућност Црне Горе.
– Пракса вам пружа могућност да закорачите у институцију у којој се свакодневно доносе одлуке које обликују наш пут ка ЕУ, чиме постајете дио те приче, не само посматрачи. Добићете искуство које се не може научити из књига, а нас ће као институцију мотивисати ваша енергију, идеје и свјеж поглед на један од најважнијих процеса у земљи – поручила је она.
Пријаве се подносе електронским путем, попуњавањем онлине форме најкасније до 5. децембра. Информације о потребној документацији и онлајн формулар доступни су на сајту www.eu.me.
Кандидате ће рангирати комисија Министарства, а десет најбољих биће позвани на праксу која почиње у јануару 2026. године и траје девет седмица. Стажирање није плаћено, а полазници ће по завршетку добити потврду о успјешно обављеној пракси.
Ово је други круг ротационе праксе у Министарству европских послова. Претходни је организован у децембру прошле године, када је такође 10 најбољих кандидата провело девет седмица у Министарству европских послова, гдје су кроз конкретне задатке, рад са менторима и учешће у изради кључних докумената развили практична знања и вјештине.




