EKSTERNI ISPITI NAREDNE SEDMICE, POČELA PRIPREMA OSNOVACA ZA MATEMATIKU

Rezultati koje osnovci ostvare na ekesternom ispitu, boduju se za upis srednje škole, uz opšti uspjeh postignut u 7., 8. i 9. razredu, određene predmete koji se dodatno boduju te posebne uspjehe kao što su dipploma Luča ili nagrade sa takmičenja. Eksterna provjera znanja iz CSBH jezika i knjiženosti organizovana je 5. aprila, iz matematike 6., a iz izbornog predmeta 7. aprila.

Kako bi osnovcima pomogli da se spreme za možda najizazovniji ispit, Udruženje nastavnika matematike (UNMCG) je i ove godine organizovalo besplatnu onlajn pripremu. Za jednu grupu su danas počele radionice, a za drugu će sutra, objašnjava prof matematike Danijela Jovanović iz UNMCG.

– Ove godine prijavljeno je oko 450 učenika, manje nego prošle godine kada ih je bilo 800, ali je za toliki broj prijavljenih prethodne godine razlog bila korona i veliki dio nastave onlajn pa djeca bila nesigurna u svoje znanje. Ovog puta, kako smo od 1. septembra u školskim klupama i nismo imali nijedan onlajn čas, razumljivo je da imamo manje interesovanja. Možda nismo ni dovoljno dobro odradili marketing, mada smo se trudili da informaciju plasiramo putem svih medija i po školama, kazala je prof Jovanović.

Jedna grupa djece već danas će imati prvu u nizu pripremnih radionica, a druga pripremu počinje sutra, objašnjava prof Jovanović i dodaje da će biti obavješteni mejlom o satnici, a tada će im dostaviti i link.

Imaće tačno šest jednosatnih radionica, onlajn, putem Tims (Teams) platforme. Možda će trajati i koji minut duže, ali nikako ispod sat rada. Zašto šest radionica? Zato što nam se to prošle godine pokazalo kao dobra formula da se sve ponovi što je obuhvaćeno planom i programom za eksterno testiranje.  

Ističe da su raspoloženi i više da rade, entuzijazam, volja i želja su prisutni, ali su potrebna i makar minimalna finansijska sredstva, koja za sada nemaju, te im je u pomoć priskočilo Udruženje Roditelja, kao platforma za medijsku podršku.

Poslednja u nizu radionica, u utorak, dan pred testiranje iz matematike, ostavljena je samo za učenička pitanja i tumačenje određenih nejasnoća.

Trudili smo se, a i praksa nam to pokazuje, da djeca dan pred testiranje imaju neko pitanje, nedoumicu, i tog dana ostanemo najduže sa djecom kako bismo im odgovorili na sva pitanja, objašnjava prof Jovanović.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here