Успјешна акција спасавања  АСО ПК Субра

Фото: ПК Субра

Чланови Алпинистичко спелеолошког одсјека ПК „Субра“ спасили су четири особе које су биле изгубљене на Радоштаку. Због веома неприступачног терена и исцрпљености лица која су се изгубила, спашавање је трајало цијелу ноћ и окончано је јутрос у 6:00 сати.

Група у којој су биле особе из Херцег Новог, Никшића, Подгорице и Зете, залутали су у повратку од планинарског дома „За Вратлом“ преко превоја Мало Вратло према Борићима.

– Планинарски клуб Субра је у 22:15 сата упутио позив својој алпинистичкој екипи да је потребно пружити помоћ у проналажењу ове групе људи. Игор Мареш и Дејан Тушуп, су заједно са Душком Аврамовићем, клупским возилом кренули у спасавање у 22.45. Након што смо примили ГПС координате од изгубљених о њиховој локацији, одлучено је да покушамо до њих доћи из правца планинарског дома, стазом према Дугуњи.

Како наводе у извјештају, око 23:45 стигли су до локације Царева рупа, одакле су угледали изгубљене особе на супротном гребену и установили да, због непроходности терена, не могу прићи са те стране.

– Обавјестили смо изгубљене особе о томе, и рекли да остану гдје су, те да ћемо покушати са јужне стране Радоштака, од азила на Диздарици. Они су замолили да им донесемо воде јер нису пили 10 сати. Од свјетла су имали само мобилне телефоне. По повратку у дом око 00:15 смо кренули ка азилу, гдје је остао Аврамовић у возилу ради одржавања комуникације, а Мареш и Тушуп су преко Седла дошли до врха Радоштак. Угледали смо изгубљене на сусједном мањем врху и са њима успоставили гласовну комуникацију. Дали смо им упутства да крену према нама. Мареш је остао на Радоштаку да би лампом означавао изгубљенима у ком правцу треба да иду, док им је Тушуп кренуо у сусрет. Због изузетно тешког и неприступачног терена, са њима се срео тек око 03:15.

Додају да је настављено извлачење изузетно исцрпљених особа по веома захтијевном терену ка Радоштаку, па су на гребен стигли у 04:00 сата.

– Са гребена смо врло полако, због екстремне исцрпљености једног од изгубљених, сишли на Жлијепску ластву, одакле смо клупским возилом пошли назад до пола превоја Вратло, гдје су изгубљени били оставили аутомобил. Акција је завршена у 06:00 сати ујутро након чега смо сишли у Херцег Нови, пише у извјештају Алпинистичко спелеолошке екипе ПК Субра.