Промоција уписа дјеце РЕ популације у предшколско, основно и средње образовање

У градовима са већом популацијом припадника РЕ заједнице, у организацији локалних школа, уз подршку Министарства просвјете, науке и иновација, Завода за школство, Министарства људских и мањинских права, невладиних организација и локалних самоуправа, у протеклом периоду је спроведена промоција уписа дјеце у предшколско, основно и средње образовање. Циљ ове иницијативе је повећање укључености и смањење стопе раног напуштања школовања међу припадницима РЕ популације.

Бројним активностима, родитељи и дјеца су информисани о значају образовања, бесплатним уџбеницима, бесплатном превозу, о сарадницима/медијаторима у социјалној инклузији у образовању, стипендијама и додатној подршци која је доступна РЕ ученицима.

У оквиру активности усмјерених на социјалну инклузију РЕ популације у образовању, ангажовани су и медијатори који имају кључну улогу у процесу инклузије. Они информишу родитеље и дјецу о важности и предностима образовања, пружају подршку у превазилажењу препрека у школовању и подстичу активно укључивање у образовни систем.

Кључне активности обухватиле су посјете насељима са већинским РЕ становништвом и директна комуникација са родитељима, затим организацију инфо-дана у школама, гдје су родитељи имали прилику да добију одговоре на сва питања у вези са уписом и подршком. Такође и дистрибуцију промотивног материјала на језицима које разумије РЕ популација, као и укључивање успјешних ученика и родитеља из РЕ заједнице, који су својим примјером мотивисали друге да упишу дјецу у образовни систем.

Повећано је интересовање за упис у предшколске установе, што се сматра кључним кораком за успјешно укључивање дјеце у даљи процес образовања. Такође, забиљежен је пораст интересовања за упис у основне школе, као и за прелазак из основне у средње школе.

Овај вид промоције показао се као изузетно важан механизам за подизање свијести о значају образовања унутар РЕ заједнице. Успостављена боља сарадња између школа, локалних власти и РЕ родитеља представља позитиван искорак у стварању инклузивнијег образовног система.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here