Без едукације нема инклузивности у школама

Улога васпитно-образовних институција и управа школе је изузетно значајна у превенцији и интервенцији када је у питању хомофобно насиље, али је неопходно спроводити додатне едукације, како за ученике и ученице и родитеље, тако и стручни кадар јер у том сектору и даље постоји доста предрасуда и стереотипа око новог проблема, закључак је обуке о препознавању и превенцији хомофобног вршњачког насиља за наставни кадар и психолошко-педагошке службе, коју је организовао Центар за грађанско образовање (ЦГО) у оквиру пројекта „Кроз калеидоскоп разноликости – боље перспективе за LGBTIQ+ права“, уз финансијску подршку Министарства људских и мањинских права.

Како наводе у саопштењу Центра за грађанско образовање, током програма, 12 учесника и учесница су стицали знања која могу помоћи у разумијевању хомофобије и њених ефеката на ментално здравље младих, као и раном препознавању емоционалних и психолошких знакова проблема, приступу дјетету које трпи или постоји сумња да трпи насиље, развијању повјерења и емпатијске комуникације, креирању безбједног и инклузивног школског окружења, те о сарадњи са родитељима, институцијама као и сервисима помоћи ван школског окружења.

Наставница Средње мјешовите школе „Иван Горан Ковачић“  Снежана Поповић, , оцјењује да је едукација била одлична и да су едукатори показали искреност у одговорима на постављена питања, као и да јој је била значајна размјена искуства са колегама и колегиницама из просвјете.

-Школа има кључну улогу у превенцији хомофобног насиља кроз различите аспекте и потребно је креирати сигурно и инклузивно окружење за све ученике, поручује она.

Извршна директорица Црногорске LGBTIQ асоцијација Квир Монтенегро Сташа Баштрица, била је једна од предавачица.

-Атмосфера током рада била је веома отворена, подстицајна и испуњена конструктивном размјеном мишљења, јер су и учесници и учеснице показали висок ниво интересовања и ангажованости, али и спремност да критички промишљају о сопственим ставовима и реакцијама у ситуацијама дискриминације и насиља. Сматрам да су кључне поруке пренесене јасно, а што је помогло да се освијесте важни аспекти хомофобије, трансфобије и механизама насиља, што је, вјерујем оснажило учеснике и учеснице да препознају и адекватно реагују на дискриминаторна понашања у школском окружењу, истакла је она.

Школа има изузетно важну улогу у разумијевању и превазилажењу страхова, пружању подршке младих, организовању радионица и давању савјета о менталном здрављу, као и кроз активно укључивање школског психолога у ове процесе. Зато су учесници и учеснице нагласили важност оваквих обука за просвјетне раднике, како би се смањила стигма везана за психолошке проблеме и фобије, те унаприједиле вјештине реаговања у кризним ситуацијама, наведено је у саопштењу.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here