Жањицe, мјесто за бијег од гужве

Једна од најпосјећенијих плажа овог љета је плажа Жањиц на полуострву Луштица. То је, по мишљењу посјетилаца посебно мјесто које траже сви који желе да проведу одмор у природи, у миру, тишини, без буке и вреве, на сунцу, или у хладу маслина и борове шуме, да се купају у кристално чистом мору.

Позната по нестварно лијепим нијансама плаве боје, ова плажа је омиљено мјесто за купање не само туриста него и мјештана Херцег Новог, Игала, Мељина и других мјеста у Боки.

До Жањица се може стићи бродићима који сваког дана возе из Херцег Новог, из луке Шквер или из Игала код ресторана Ла бамба. Вожња бродићем  до Жањица траје око тридесетак минута уз причу водича о бурној историји овог краја, садашњој ситуацији, приликама и обичајима, људима и наравима, становницима мора, важним мјестима која би требало обићи.. На Жањице се може доћи и аутомобилом путевима који воде кроз села Луштице. Овдје долазе и млади и стари, а најчешће породице из Србије, Босне и Херцеговине или мјештани овог краја. Оно што је свима заједничко је да траже оазу мира, тишине и љепоте природе.

– Лијепо нам је, тек смо дошли. Сваке године долазимо у Жањице, заједно нас три са породицом дођемо и увјек се лијепо проведемо. Имамо већ устаљену рутину и супер је, уживамо у лијепој плажи и чистом мору. Волимо ову плажу, волимо прошетат до Арзе, дешавало се раније да идемо до Плаве шпиље, али је то сада све оптерећено и има превише туриста, тако да у суштини уживамо на плажи  с дјецом и то радимо сваке године. Што се културних програма тиче, овдје нема никаквога културног програма да знамо, али и нисмо због тога ту, иначе долазимо  из Котора и имамо тога доста у Котору, кажу Которанке.

Ово купалиште је идеално за све који желе да проведу дан у природи, уживајући у сунцу, чистом мору и прелепим пејзажима, због којих, како кажу долазе туристи из Београда, Врњачке Бање и других мјеста.

-Из Београда смо, већ четврту годину долазимо у Херцег Нови и стално се купамо на Жањицама, кад год имамо прилику, чисто је, отворено море, лијепо нам је, дружимо се.. Исто смо из Београда и долазимо у Боку, ја пола живота. Обожавам Боку, Бокеље, Херцег Нови, Тиват, Котор, не зна се шта више, а Жањице су најлепша плажа у Црној Гори за мене. Нема овдје неких садржаја, купање и сунчање је најважније и мислим да је то и боље. Чиста је природа, упознамо се на плажи ко се није раније знао и онда се дружимо у природи, на ваздуху.  Мени се заправо и допада што нема превише садржаја јер онда имамо ми више слободе да уживамо.  Право породично љетовање и све док није загађено дотле има смисла, кажу туристи који су дошли из Србије.

Николина из Врњачке Бање долази на Жањице годинама.

-На љетовању је супер, мала плажа, мало мјесто, нема пуно људи, увече је тихо, чиста вода. Ми смо из Врњачке Бање, из Србије. Радила сам на телевизији Врњачка Бања, можемо направити контра анкету колико има Црногораца у Бањи. Чиста је вода и мирно мјесто. Легнемо у 9 сати увече. Прошле и ове године смо овдје са бебом, а  ранијих година смо знали да одемо до Тивта, Котора и Луштице беј. Задовољни смо, сигурно ћемо доћи и  наредне године, каже Николина.

Први пут у овом дијелу Јадрана љетује породица из Вишеграда.

-Тек смо дошли, први пут да обиђемо Жањице иначе у Крашићима смо. Прелијепо нам је. Стварно је дивно и плажа и чисто море, презадовољни смо и услугом и плажом,  смјештајем у Крашићима. Чамаца има мало више уз плажи по мом мишљењу али добро. Дошли смо аутом и обишли смо Мириште И Плаве Хоризонте, први пут, пјешчана плажа овдје смо први пут у овом дијелу и дивно је. Из Вишеграда смо и ми имамо дивну Дрину тамо, поручују гости из Вишеграда.

Највише је гостију из Београда којима је овдје уточиште од буке и свакодневне београдске гужве.

-Ово нам је други пут да смо овдје, ја сам била у Хрватској, Грчкој, Турској, али овдје ми је некако најбоље. Баш у Жањицама љетујемо и осим мира и тишине који овдје владају  ништа нам више није потребно, каже гошћа из Београда, која је мир послије велеградске гужве и вреве пронашла на Жањицама.

Свој кутак мира овдје су пронашли и други гости из Београда.

– На Жањице смо дошли зато што је далеко од градске буке и вреве. Ми смо смјештени у Тивту, а најчешће долазимо овдје, некако је све мирно и овдје љетујемо сваке године, Росе, Жањице, или Херцег Нови,  углавном смо у Боки Которској. Привлачи нас прелијепа природа, пут је сређен према Луштици Беј, мала замјерка је што још воде нема тако да би и то могло да се промијени у наредним годинама, али генерално је природа прелијепа и чиста је вода, нема много људи тако да је прилично измјештено од градске вреве. Мени се само не свиђа овај камен на плажи, ја волим пијесак. Има камења и клизаво је, мора се пазити кад се улази. Прошле године смо били, ове опет, кажу туристи из Београда.

Комплет лежаљки и сунцобран  на плажи кошта 15 еура.

-Овдје је савршено. Један једини коментар је што плажа није ограђена и сметају ми људи који не плаћају лежаљке, дођу бродићем, поставе пешкире поред наших лежаљки и само што ми не легну у крило. Ја се слажем, али кад имам пара идем на море, кад немам пара не идем. Овдје је иначе дивно, нема гужве, море је чисто и гдје год уђете у ресторан сви су љубазни. Нико те не пита ни ко си ни одакле си, понашају се према мени као према сваком туристи, каже гошћа из Београда.

Поред туриста, на плажи у Жањицама су редовно и мјештани.

-Ја сам одавде тако да ми је овдје лијепо и долазим на плажу редовно, највише ми се свиђа што има пијеска у дубини и што је све лијепо, каже мјештанка.

У близини Жањица, на полуострву Луштица, налази се још једна од плажа на коју туристи радо долазе,  Мириште, позната је по својој природној љепоти и близини Плаве шпиље. Мириште има шљунковиту плажу , чисто море и окружена је зеленилом и природним стијенама, такође без гужве и буке. Надомак Миришта су литице, као и некадашњи затвор, тврђава Арза

Постоје и могућности за изнајмљивање бродића или организовање излета до оближњих атракција попут Плаве шпиље или острва Мамула.

На Жањицама и Миришту  налази се неколико ресторана и кафића који нуде разноврсну понуду јела и пића, укључујући свјеже морске плодове и традиционална црногорска јела, али у њима, како тврде власници има много мање посла него прошле године.

Власник једног од ресторана на плажи у Жањицама каже да је понуда у ресторану добра, али нема људи.

-Нема туриста који су платежно моћни, цијене велике вјероватно, платежна моћ никаква и то је то. Ресторански део има сигурно 40 – 50 мјеста, а овај дио код бара има исто толико, али то није попуњено ништа. Било је мање туриста и прошле године, али ово је много мање него прошле године. Да дођу људи на Жањице и плате бродић, док плате лежаљке, а треба нешто и да поједу, 100 еура, то је много, наводи он.

И власница другог ресторана жали се на слабу посјету и тврди да је много лоша сезона, да је из године у годину све лошија и лошија.

Ту је и сувенирница која је и мјесто за освјежење, која ради од јула до септембра, али и овдје туристи ријетко сврате.

-Могло би да буде мало боље, али што је ту је. Продајемо шкољке,сувенире, сокове, сладолед, могло би и боље да буде, али није баш посјета како је очекивано, каже власник сувенирнице.

Плажа Жањиц је идеална за све који желе да проведу дан у природи, уживајући у сунцу и чистом мору.

Ова плажа је мјесто за бјекство од свакодневне трке, буке и обавеза и кажу да ко једном овдје дође, враћа се поново.