На последњој сједници Влада Црне Горе утврдила је предлоге Закона о морском рибарству, Закона о аквакултури и Закона о структурним мјерама и државној помоћи у рибарству и аквакултури.
Како је наведено у саопштењу Владе, усвајањем Закона о морском рибарству, који је усклађен са Заједничком рибарском политиком Европске уније створиће се услови за дугорочно одрживо искориштавање рибљих ресурса, детаљно уређење привредног, спортско-рекреативног и научно – истраживачког риболова, боља контрола риболовних активности, већа заштита риба других водених организама и значајно унапређење механизама за заштиту, очување и унапређење риба и других водених организама.
У Европској унији се велики значај придаје регулисању ове области. Циљ заједничке рибарске политике је да обезбиједи дугорочну одрживост рибарства, али и доступност хране и пристојан животни стандард за заједнице које се баве рибарством.
Закон је предложен у циљу испуњења обавеза преузетих у поступку приступања Црне Горе Европској унији, везаних за Преговарачко поглавље 13- Рибарство. Позитивни ефекти предложеног Закона су стварање основа очување рибљих заједница, заштита морских екосистема, унапређење животних услова рибара. Успостављањем правила прописаних овим Законом у значајној мјери сузбиће се нелегаини риболов.
Доношење Закона о аквакултри неопходно је ради усклађивања са правном тековином Европске уније у циљу примјене програма подршке за аквакултуру, уз подјелу надлежности и успостављање процедура какве су дефинисане прописима ЕУ.
Овим законом ствара се основ за обезбјеђивање ефикасног функционисања области аквакултуре и уређује се: дозвола и накнада за дозволу у аквакултури, укидање дозволе, подручја за обављање дејелатности аквакултуре, стране и локално неприсутне врсте у аквакутури, процена ризика за животну средину, листа уобичајено коришћених страних и локално неприсутних врста, подаци у аквакултури, стављање на тржиште производа аквакултуре, уз адекватну контролу спровођења дјелатности аквакултуре.
Такође, дају се основе за доношење националног стратешког плана развоја аквакултуре, као и за обављање научно истраживачког рада у области аквакултуре.
Дефинише се и надлежно тијело, савјетодавно тијело као и одбор за стране и локално неприсутне врсте у аквакултури. Предложена законска рјешења допринијеће развоју сектора аквакултуре и створиће боље услове за ефикасно функционисање свих учесника укључених у дјелатност аквакултуре.
Законом о структурним мјерама и државној помоћи у рибарству и аквакултури уређују се начин и услови за додјелу средстава подршке корисницима кроз структурне мјере у сектору рибарства и аквакултуре, као и државна помоћ.
Увођење структурних мјера неопходно је ради унапређивања сектора рибарства, промовисања конкурентног, еколошки и ресурсно одрживог и друштвено одговорног рибарства и аквакултуре, подстицања спровођења мјера Заједничке рибарске политике, као и промовисања равномјерног територијалног развоја подручја гдје се обављају риболов и аквакултура.
Доношење Закона је неопходно ради усклађивања са правном тековином Европске уније у циљу примјене програма подршке за сектор рибарства, уз подјелу надлежности и успостављање процедура какве су дефинисане прописима ЕУ.