УНИЦЕФ: ПОШТОВАТИ МЈЕРЕ КАКО БИ ШКОЛЕ ОСТАЛЕ ОТВОРЕНЕ

Илустрација

Из УНИЦЕФ позивају националне и локалне власти, родитеље, наставнике и ученике да осигурају поштовање епидемиолошких мјера у свим предшколским установама, основним и средњим школама и локалним заједницама широм Црне Горе, како би школе и вртићи безбједно били отворени током пандемије. Ово је у најбољем интересу Црне Горе, с обзиром на то да се досадашњи губици у учењу и развоју дјеце и младих не могу надокнадити ако им не омогућимо да континуирано похађају наставу током пандемије.

УНИЦЕФ подсјећа на то да недавни глобални извјештај УНИЦЕФ-а и УНЕСКО-а, који се заснива на подацима из 191 земље, показује да до сада није уочена узрочна веза између отварања школа и стопе трансмисије коронавируса.

– Истраживања широм свијета показују да су отворене школе и вртићи безбједни све док се поштују мјере.
Затварањем школа не рјешава се проблем непоштовања мјера дистанца,руке, маска у њиховој близини, јер ће се то исто дешавати у локалној заједници чак и ако се школе затворе. Ово је питање којим свака локална заједница треба да се позабави, водећи рачуна да сви поштују мјере како би дјеца безбједно могла ићи у школе, а њихови родитељи на посао., казао је Хуан Сантандер, шеф представништва УНИЦЕФ-а у Црној Гори.

Виши консултант за здравље УНИЦЕФ-а у Црној Гори др Сенад Бегић указује на актуелни недостатак доказа да је више од 200 ученика и 50 наставника заражено у школама током прве седмице нове школске године, а не у локалној заједници прије него што су се школе отвориле.

Он подсјећа да је од пресудног значаја да сви поштују епидемиолошке мјере, како у локалним заједницама, тако и у предшколским установама и школама. Уз овако велики степен трансмисије у локалним заједницама, заиста је нереално очекивати ​​да ће школе бити „изолована острва“ на којима неће долазити до трансмисије вируса. Ипак, оне ће остати „најсигурнија могућа острва“ ако се буду поштовале мјере. Предности које отворене школе доносе у погледу добробити и развоја дјеце тако су велике да се не могу се поредити с предностима било ког другог мјеста у локалној заједници на којем може доћи до трансмисије вируса. Ако се школе затворе, дјеца ће наставити да се окупљају на другим, мање безбједним мјестима у локалној заједници и ланац преноса вируса међу њима ће опстати. Дакле, затварањем школа дјеца бивају лишена окружења које подржава и стимулише њихов развој, а не даје се никакав допринос у погледу контроле трансмисије коронавируса.

Доступност вакцина наставницима, родитељима и свим одраслим члановима породица широм Црне Горе учинила је отварање школа и вртића још безбједнијим, јер вакцине значајно смањују вјероватноћу оболијевања од тешких облика Цовид-а-19 и потребе за хоспитализацијом. Индивидуална је одговорност свих нас који се можемо вакцинисати да то и учинимо како бисмо заштитили себе, а посебно оне који су најугроженији од Ковид-а-19.

Пандемија је довела до највећег поремећаја у образовању у новијој историји. Проћи ће још неко вријеме прије него што ову пандемију оставимо иза себе. Дјеца и млади више не могу да чекају. Њима је под хитно потребно континуирано учење у учионици. Ово је од изузетног значаја за образовање, ментално здравље и цјелокупни развој дјеце и младих, као и за економију и развој Црне Горе.

Имајући у виду значај отварања школа током пандемије, УНИЦЕФ, УНЕСЦО и Свјетска банка покренули су недавно иницијативу која се фокусира на три приоритета: повратак све дјеце у школу, надокнађивање губитака у учењу и пружање подршке наставницима. Ово су приоритети за сваку земљу како би превазишла штету коју је пандемија нанијела њеној будућности.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here