Министарство просвјете створило је предуслове да сљедећа година буде година инвестиција у образовну инфраструктуру и обезбиједило је историјско повећање плата за просвјетне раднике, као ниједна влада до сада, саопштено је на представљању резултата рада тог ресора.
Министар просвјете, Миомир Војиновић, казао је да су се у том ресору, кад су прије више од годину преузели дужности и обавезе, суочили са чињеницом да наш образовни систем не успијева да одговори многобројним изазовима.
„Са једне стране, не само да није довољно инвестирано у њега, него је, на жалост постао и вриједна алатка у служби политичких агенди. Зато, када сам ступио на функцију министра, желио сам да раскрстимо са тим праксама и као један од најважнијих приоритета моје администрације поставио сам стварање основа за школе без политике, знајући да је деполитизација образовног система дуг, али и достижан процес“, рекао је Војиновић.
Према његовим ријечима, и овдје се показало да су професионалност, рад, таленат и знање, једини предуслови за унапређење квалитета образовног система.
-Императив нам је био да нашем школству изградимо углед, мјерљив и конкурентан квалитет какав и заслужује једна озбиљна држава која жели да постане дио породице европских, модерних и демократских друштава, истакао је Војиновић.
Подсјетио је да су у овој години, слиједећи стратешке циљеве Владе, побољшање социо-економског положаја грађана.
-Ова администрација је обезбиједила увећање буџета у области образовања за 25 одсто, што је аутоматски значило и више новца за просвјетне раднике, који су, то желим и данас да подвучем, и у вријеме пандемије морали да буду не само васпитачи, већ и техничка, морална и свака друга подршка нашој дјеци“, навео је Војиновић.
Указао је да је материјални статус просвјетних радника побољшан измјеном законских прописа и Гранског колективног уговора, којим су од 1. јануара ове године сви коефицијенти сложености увећани за 20 до 45 одсто, а од 1. јануара 2024. и 1. јануара 2025.године поменути коефицијенти ће бити увећани за додатних десет одсто.
-Желим још једном да нагласим да је ово историјско повећање, и да ће долазити и пролазити Владе, али сам дубоко убијеђен да материјални статус просвјетних радника нико није озбиљније схватио, разумио и у реалним оквирима остварио као ова, 43. Влада Црне Горе, казао је Војиновић.
Појаснио је да више новца у буџету значи и више новца које је Министарство опредијелило за инфаструктурне пројекте.
-Управо је ова администрација, послије четири године повукла прве транше из међународних кредита EIB-а и CEB-а у вриједности од близу четири милиона еура и створила административне предуслове да сљедећа, 2024. година, буде година инвестиција у образовну инфраструктуру, навео је Војиновић.
Казао је да је Министарство, добре праксе из домена инклузивног образовања, нарочито за дјецу са сметњама у развоју и дјецу из ромске и египћанске популације, наставило и унаприједило, како би образовање било једнако доступно сваком дјетету.
-Нијесмо заборавили ми увођење иновација у процесе учења и наставе, које се заснивају на дигиталним технологијама, односно дигитализацији образовног система. Знамо да то није једносмјеран пут, нити брзо достижан циљ, али свакако да мора да радује чињеница да са 6.3 милиона евра набављамо IT опрему за основне и средње школе, чиме ћемо покрити 50 одсто потреба црногорског образовног система, рекао је Војиновић.
Истакао је да је Министарство просвјете предузело и предузима све како би вршњачко насиље свело на најмању могућу мјеру.
-У том правцу, сви заједно, са колегама из цивилног сектора и медјународним партнерима, баш сви, морамо да преузмемо нове обавезе како би одговорили на кризу постковид ере, која је имала изузетно тешке посљедице и на нашу дјецу и омладину“, навео је Војиновић.
Подсјетио је да је измјенама Правилника о нормативима и стандардима процијењено повећање броја стручних сарадника, односно педагога и психолога за око 60 извршилаца, што је за скоро 28% одсто више у односу на постојећи број.
-Проблем са којим смо се суочили са Испитним центром само је врх леденог бријега нагомиланих проблема. Одговор на овај проблем није могао бити инстант рјешење. Морамо сви колективно – родитељи, наставници, креатори политика да одговоримо системски, на свим нивоима – и у кући и у учионици и држави, стварањем нових вриједности који ће нас чинити бољим и конкурентнијим, рекао је Војиновић.