Херцегновска УРА упутила је одговор на саопштење Општине Херцег Нови у којем наводе да је у „непотписаном саопштењу на тему незаконитих јавних конкурса за три објекта који нису од јавног интереса, за израду, како кажу “урбанистичко-архитектонских идејних рјешења” (Закон познаје појам идејно архитектонско рјешење)“ потврдђено оно што су и препознали: „нестручност,недопустива импровизација и бркање јавног и приватног интереса“.
-Колико је овдје уплетен приватни интерес јасно показује и чињеница да се Општина жалила на конзерваторске услове Управе за заштиту културних добара ПО Котор који су дали сагласност за реконструкцију објекта у постојећим габаритима без могућности повећања истих, навели су из те партије.
Правни основ за расписивање конкурса на који се позива Општина, стручно упутство бившег МОРТ-а из 2017.г., како кажу, нема форму одлуке нити је објављено на сајту министарства. Из текста се види да у упутству није дата никаква експлицитна сагласност за расписивање конкурса, већ само тумачење могућности примјене норми из претходног Закона.
– Иако је у поглављу 9.5 ПУП-а ХН дата могућност расписивања јавних конкурса, у истом документу за конкретне локације је прописана детаљна разрада на нивоу урбанистичког пројекта. За хотелски објекат (хотели са 4 и 5 звјездица су искључиво надлежност министарства) се у конкурсу наводе параметри изграђености за туризам, што је сасвим супротно са упутством из ПУП-а који налаже задржавање постојећих објеката у границама постојећих грађевинских линија. За Забрђе је ПУП-ом предвиђена израда детаљне разраде, дакле нема планске основе за расписивање конкурса, а у супротности је и са одредбама ПППН Обалног подручја ЦГ. У члану 220. Закона стоји: “ Спровођење јавног конкурса за урбанистичко-архитектонска рјешења започето до ступања на снагу овог Закона наставиће се у складу са прописом по којем је започет.” Ова норма се погрешно тумачи јер плански документ сам по себи (ПУП) не може представљати почетак поступка јавног конкурса. . Формално је наведен члан.218. Закона као правни основ, што је апсурдно јер исти не даје ингеренције локалним самоуправама и прописује да се планови могу израђивати и мијењати искључиво по поступку прописаном новим Законом. Дакле, овдје је ријеч о недопустивој “лакоћи” тумачења могућности примјене дерогираног Закона уз потпуно занемаривање и кршење норми новог Закона, наводе из ГП УРА.
Поручују да Општина нема никакав проблем са УРА-ом, већ са кршењем законских прописа што јасно стоји у допису надлежног Министарства. Истичу да је за њих „коалиција СДП-УРА из 2017.г. одавно мртва“, те да је „СДП за вријеме читавог мандата ове локалне власти само посматрао шта се догађа“ а из УРЕ су у више наврата озбиљно критиковали, како кажу „непотистичку кадровску политику, неспровођење рационализације и реформи, неоправдан раст оперативног буџета највише на рачун пораста издатака за бруто плате (око пола милиона еура), недовољан капитални буџет и велика кредитна задужења, огроман број случајева запошљавања по уговору о дјелу на редовне послове, злоупотреба службеног положаја бившег директора Чистоће и случај еколошке трагедије на Дугоњи, бачених пола милиона еура новца грађана на неизвршену санацију отпада и трошкове одвоза отпада до Бара,ј авне набавке без законских процедура итд“…
-У више наврата смо Вам чак и јавно нудили разговор на бројне наведене теме, али сте нас игнорисали са ставом да “не обраћате пажњу на политичке маргиналце”, наведено је у саопштењу ОО УРА ХН.