У оквиру пројекта „Квалитетно образовање за сву дјецу Црне Горе”, удружење Родитељи у сарадњи са Министарством просвјете, науке и иновација, УНИЦЕФ-ом, Европском унијом и Фондом УН-а за изградњу мира, организује консултације са родитељима о образовном систему. Након Подгорице, консултације ће у уторак бити настављене у Пљевљима, а у плану је да до почетка децембра тим Министарства просвјете, УНИЦЕФ-а и удружења Родитељи, уз подршку локалних управа, догађаје организује и у Улцињу, Херцег Новом, Никшићу, Бијелом Пољу и Бару.
Ревизија наставних планова и програма, преобимно градиво, неприлагођено узрасту дјеце, али и недовољна заступљеност појединих предмета само су нека од питања којима би се морала бавити предстојећа реформа образовног система, на која су у Подгорици указали родитељи али и представници ресорног Министарства.
Кроз тај процес ићи ће се, како је најавила министарка просвјете, науке и иновација Анђеле Јакшић Стојановић, постепено, по циклусима основношколског образовања. Она је истакла да се без изградње нових и реконструкције и доградње постојећих школа и вртића не може радити на унапређењу наставе и рјешавању конкретних проблема, попут смјена и организације наставе. Због тога је, како је појаснила, то тренутно приоритет у раду овог ресора.
-Мислим да не морате да будете превелики стручњак за образовање да закључите да нешто нисмо урадили како треба ако показујемо толико дуго времена лоше резултате у математици и природним наукама. Не само да нам ту фали часова, него ми се често чини да се градиво, које имамо, не прелази на адекватан начин, који је прилагођен дјеци тог узраста, истакла је Јакшић Стојановић, додајући да је неопходно радити и на ревизији уџбеника.
Извршна директорица удружења Родитељи Кристина Михаиловић казала је у оквиру пројекта “Квалитетно образовање за сву дјецу Црне Горе” спроведено и онлајн истраживање, у којем је учествовало преко 5.500 родитеља.
-Већина је дала средњу оцјену ситуацији у образовању, а трећина је оних који су га негативно оцијенили. То шаље јако снажну поруку онима који доносе одлуке када је ријеч о реформи образовног система, истакла је Михаиловић.
Родитељи, који су учествовали у консултацијама у Подгорици, указали су на велики број проблема са којима се суочавају дјеца са сметњама у развоју – недовољан број асистената и начин њихове обуке, споран рад појединих ресурсних центара, неадекватну подршку у образовању дјеци са оштећењем вида, непостојање факултета на којем би се школовали дефектолози и логопеди…
Нека од родитељских питања односила су се на недостатак простора у вртићима, вршњачко насиље, недовољну заступљеност стручне наставе у појединим средњим школама, преобимно градиво, провјеру рада просвјетних радника…
Сви предлози и коментари родитеља биће достављени Министарству просвјете, науке и иновација, али и Савјетодавном одбору иницијативе “Квалитетно образовање за сву дјецу у Црној Гори“, које је задужено за планирање реформе и Стратегије образовања од 2025-2035. године.