Дефинисано радно вријеме асистената предуслов квалитетне подршке у инклузији

Измјенама Закона о васпитању и образовању дјеце са посебним потребама, које су прије два дана усвојене у Скупштини Црне Горе, јасно је дефинисано и осмочасовно радно вријеме асистената у настави.

Они ће убудуће шест сати дневно проводити у непосредном раду са дјецом, а два сата ће користити за остале послове, што према оцјени Удружења асистената у настави представља важан искорак ка унапређењу квалитета образовног процеса.

Из ове организације су изразили захвалност Министарству просвјете, науке и иновација на препознавању значаја и улоге асистената у настави у образовним установама.

-Посебно цијенимо што је уважено оно на шта асистенти годинама указују – да један асистент не може бити истински продуктиван нити пружити дјетету пуну подршку уколико је свих осам сати ангажован искључиво у непосредном раду са дјецом. Правилно распоређено радно вријеме омогућава планирање, анализу, припрему и документовање рада, као и адекватну сарадњу са свим учесницима образовно-васпитног процеса, што је предуслов квалитетне инклузивне подршке, наводе у саопштењу.

Вјерују да ће инклузивно образовање бити додатно додатно унапређено захваљујући досадашњем залагању Министарства просвјете, науке и иновација и будућим корацима који ће допринијети развоју система, од јачања професионалних стандарда и стручног усавршавања, до побољшања статуса професије и радних услова за асистенте, дјецу и родитеље.

-Овај корак представља значајно признање нашој професији и потврду да се глас оних који свакодневно раде за добробит дјеце напокон јасно чује, истичу из Удружења асистената у настави.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here