Седам таблета за ЈПУ Наша радост за малишане са посебним образовним потребама

ЈПУ Наша радост добила је од представништва УНИЕФ-а у Црној Гори седам таблета намијењених дјеци предшколског узраста са посебним образовним потребама. Таблeти су јуче подјељени у просторијама Министарства просвјете, науке и иновација.

Таблети ће послужити као неопходно технолошко средство за коришћење „Cboard” (сиборд) апликације за развој комуникације и стицање знања, као и других корисних апликација које је осмислио и подржао УНИЦЕФ, уз финансијску подршку Европске уније.

Тамара Живановић, директорица ЈПУ Наша радост

Директорица ЈПУ Наша радост, Тамара Живановић прича за РТХН у каквим је заправо уређајима ријеч.

– Ради се о посебним таблетима, са посебним апликацијама, које су прилагођене дјеци са развојним тешкоћама, које ће, у сарадњи са својим васпитачима и асистентима користити у редовном васпитно-образовном процесу. Ријеч је о седам апарата које ћемо подијелити по васпитним јединицама, у односу на то гдје се које дијете налази у свим нашим јединицама –  +наводи она.

Седморо малишана са посебним образовним потребама у новским вртићима није прави број дјеце која живе са овим проблемима, сматра Живановић.

– Постоји један број дјеце која вјероватно имају одређене развојне тешкоће, али још увијек нису у том поступку добијања рјешења, односно нису се обратили Дому здрављу, својим педијатрима, али ни општинском Секретаријату, који додјељује такав вид рјешења за усмјерење за рад са асистентом, у зависности од степена развојне тешкоће – казала је Живановић.

Приликом свечаног уручивања таблет рачунара, министарка просвјете, науке и иновација, проф. др Анђела Јакшић-Стојановић казала је да овај догађај представља важан корак ка томе да образовање постане приступачно и прилагођено сваком дјетету, без обзира на њихове специфичне потребе, саопштено је из њеног ресора.

Представница Делегације Европске уније у Црној Гори, Лиселоте Исаксон истакла је да образовне политике треба да узму у обзир различитости и да свој дјеци омогуће да буду успјешни у образовању и развију свој пуни потенцијал, у складу са њиховим специфичним образовним потребама.

Координаторка пројекта, Анита Марић, нагласила је да се овим програмом промовише важност ране комуникације, образовања и социјалне инклузије дјеце са сметњама у развоју, стичу услови за развој и унапређење комуникације коришћењем средстава асистивне технологије.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here