Žanjice, mjesto za bijeg od gužve

Jedna od najposjećenijih plaža ovog ljeta je plaža Žanjic na poluostrvu Luštica. To je, po mišljenju posjetilaca posebno mjesto koje traže svi koji žele da provedu odmor u prirodi, u miru, tišini, bez buke i vreve, na suncu, ili u hladu maslina i borove šume, da se kupaju u kristalno čistom moru.

Poznata po nestvarno lijepim nijansama plave boje, ova plaža je omiljeno mjesto za kupanje ne samo turista nego i mještana Herceg Novog, Igala, Meljina i drugih mjesta u Boki.

Do Žanjica se može stići brodićima koji svakog dana voze iz Herceg Novog, iz luke Škver ili iz Igala kod restorana La bamba. Vožnja brodićem  do Žanjica traje oko tridesetak minuta uz priču vodiča o burnoj istoriji ovog kraja, sadašnjoj situaciji, prilikama i običajima, ljudima i naravima, stanovnicima mora, važnim mjestima koja bi trebalo obići.. Na Žanjice se može doći i automobilom putevima koji vode kroz sela Luštice. Ovdje dolaze i mladi i stari, a najčešće porodice iz Srbije, Bosne i Hercegovine ili mještani ovog kraja. Ono što je svima zajedničko je da traže oazu mira, tišine i ljepote prirode.

– Lijepo nam je, tek smo došli. Svake godine dolazimo u Žanjice, zajedno nas tri sa porodicom dođemo i uvjek se lijepo provedemo. Imamo već ustaljenu rutinu i super je, uživamo u lijepoj plaži i čistom moru. Volimo ovu plažu, volimo prošetat do Arze, dešavalo se ranije da idemo do Plave špilje, ali je to sada sve opterećeno i ima previše turista, tako da u suštini uživamo na plaži  s djecom i to radimo svake godine. Što se kulturnih programa tiče, ovdje nema nikakvoga kulturnog programa da znamo, ali i nismo zbog toga tu, inače dolazimo  iz Kotora i imamo toga dosta u Kotoru, kažu Kotoranke.

Ovo kupalište je idealno za sve koji žele da provedu dan u prirodi, uživajući u suncu, čistom moru i prelepim pejzažima, zbog kojih, kako kažu dolaze turisti iz Beograda, Vrnjačke Banje i drugih mjesta.

-Iz Beograda smo, već četvrtu godinu dolazimo u Herceg Novi i stalno se kupamo na Žanjicama, kad god imamo priliku, čisto je, otvoreno more, lijepo nam je, družimo se.. Isto smo iz Beograda i dolazimo u Boku, ja pola života. Obožavam Boku, Bokelje, Herceg Novi, Tivat, Kotor, ne zna se šta više, a Žanjice su najlepša plaža u Crnoj Gori za mene. Nema ovdje nekih sadržaja, kupanje i sunčanje je najvažnije i mislim da je to i bolje. Čista je priroda, upoznamo se na plaži ko se nije ranije znao i onda se družimo u prirodi, na vazduhu.  Meni se zapravo i dopada što nema previše sadržaja jer onda imamo mi više slobode da uživamo.  Pravo porodično ljetovanje i sve dok nije zagađeno dotle ima smisla, kažu turisti koji su došli iz Srbije.

Nikolina iz Vrnjačke Banje dolazi na Žanjice godinama.

-Na ljetovanju je super, mala plaža, malo mjesto, nema puno ljudi, uveče je tiho, čista voda. Mi smo iz Vrnjačke Banje, iz Srbije. Radila sam na televiziji Vrnjačka Banja, možemo napraviti kontra anketu koliko ima Crnogoraca u Banji. Čista je voda i mirno mjesto. Legnemo u 9 sati uveče. Prošle i ove godine smo ovdje sa bebom, a  ranijih godina smo znali da odemo do Tivta, Kotora i Luštice bej. Zadovoljni smo, sigurno ćemo doći i  naredne godine, kaže Nikolina.

Prvi put u ovom dijelu Jadrana ljetuje porodica iz Višegrada.

-Tek smo došli, prvi put da obiđemo Žanjice inače u Krašićima smo. Prelijepo nam je. Stvarno je divno i plaža i čisto more, prezadovoljni smo i uslugom i plažom,  smještajem u Krašićima. Čamaca ima malo više uz plaži po mom mišljenju ali dobro. Došli smo autom i obišli smo Mirište I Plave Horizonte, prvi put, pješčana plaža ovdje smo prvi put u ovom dijelu i divno je. Iz Višegrada smo i mi imamo divnu Drinu tamo, poručuju gosti iz Višegrada.

Najviše je gostiju iz Beograda kojima je ovdje utočište od buke i svakodnevne beogradske gužve.

-Ovo nam je drugi put da smo ovdje, ja sam bila u Hrvatskoj, Grčkoj, Turskoj, ali ovdje mi je nekako najbolje. Baš u Žanjicama ljetujemo i osim mira i tišine koji ovdje vladaju  ništa nam više nije potrebno, kaže gošća iz Beograda, koja je mir poslije velegradske gužve i vreve pronašla na Žanjicama.

Svoj kutak mira ovdje su pronašli i drugi gosti iz Beograda.

– Na Žanjice smo došli zato što je daleko od gradske buke i vreve. Mi smo smješteni u Tivtu, a najčešće dolazimo ovdje, nekako je sve mirno i ovdje ljetujemo svake godine, Rose, Žanjice, ili Herceg Novi,  uglavnom smo u Boki Kotorskoj. Privlači nas prelijepa priroda, put je sređen prema Luštici Bej, mala zamjerka je što još vode nema tako da bi i to moglo da se promijeni u narednim godinama, ali generalno je priroda prelijepa i čista je voda, nema mnogo ljudi tako da je prilično izmješteno od gradske vreve. Meni se samo ne sviđa ovaj kamen na plaži, ja volim pijesak. Ima kamenja i klizavo je, mora se paziti kad se ulazi. Prošle godine smo bili, ove opet, kažu turisti iz Beograda.

Komplet ležaljki i suncobran  na plaži košta 15 eura.

-Ovdje je savršeno. Jedan jedini komentar je što plaža nije ograđena i smetaju mi ljudi koji ne plaćaju ležaljke, dođu brodićem, postave peškire pored naših ležaljki i samo što mi ne legnu u krilo. Ja se slažem, ali kad imam para idem na more, kad nemam para ne idem. Ovdje je inače divno, nema gužve, more je čisto i gdje god uđete u restoran svi su ljubazni. Niko te ne pita ni ko si ni odakle si, ponašaju se prema meni kao prema svakom turisti, kaže gošća iz Beograda.

Pored turista, na plaži u Žanjicama su redovno i mještani.

-Ja sam odavde tako da mi je ovdje lijepo i dolazim na plažu redovno, najviše mi se sviđa što ima pijeska u dubini i što je sve lijepo, kaže mještanka.

U blizini Žanjica, na poluostrvu Luštica, nalazi se još jedna od plaža na koju turisti rado dolaze,  Mirište, poznata je po svojoj prirodnoj ljepoti i blizini Plave špilje. Mirište ima šljunkovitu plažu , čisto more i okružena je zelenilom i prirodnim stijenama, takođe bez gužve i buke. Nadomak Mirišta su litice, kao i nekadašnji zatvor, tvrđava Arza

Postoje i mogućnosti za iznajmljivanje brodića ili organizovanje izleta do obližnjih atrakcija poput Plave špilje ili ostrva Mamula.

Na Žanjicama i Mirištu  nalazi se nekoliko restorana i kafića koji nude raznovrsnu ponudu jela i pića, uključujući svježe morske plodove i tradicionalna crnogorska jela, ali u njima, kako tvrde vlasnici ima mnogo manje posla nego prošle godine.

Vlasnik jednog od restorana na plaži u Žanjicama kaže da je ponuda u restoranu dobra, ali nema ljudi.

-Nema turista koji su platežno moćni, cijene velike vjerovatno, platežna moć nikakva i to je to. Restoranski deo ima sigurno 40 – 50 mjesta, a ovaj dio kod bara ima isto toliko, ali to nije popunjeno ništa. Bilo je manje turista i prošle godine, ali ovo je mnogo manje nego prošle godine. Da dođu ljudi na Žanjice i plate brodić, dok plate ležaljke, a treba nešto i da pojedu, 100 eura, to je mnogo, navodi on.

I vlasnica drugog restorana žali se na slabu posjetu i tvrdi da je mnogo loša sezona, da je iz godine u godinu sve lošija i lošija.

Tu je i suvenirnica koja je i mjesto za osvježenje, koja radi od jula do septembra, ali i ovdje turisti rijetko svrate.

-Moglo bi da bude malo bolje, ali što je tu je. Prodajemo školjke,suvenire, sokove, sladoled, moglo bi i bolje da bude, ali nije baš posjeta kako je očekivano, kaže vlasnik suvenirnice.

Plaža Žanjic je idealna za sve koji žele da provedu dan u prirodi, uživajući u suncu i čistom moru.

Ova plaža je mjesto za bjekstvo od svakodnevne trke, buke i obaveza i kažu da ko jednom ovdje dođe, vraća se ponovo.