На иницијативу Министарства просвјете, науке и иновација, школски одбори основних и средњих школа у Црној Гори донијели су одлуку о забрани употребе мобилних телефона у току наставе, осим у случајевима када је употреба истих од стране предметног наставика кроз дневну припрему предвиђена као наставно средство за реализацију одређених наставних јединица.
-Такође, одлуком су предвиђене и посебне околности (хитне ситуације, здравствени разлози и слично) у којима ученици, по одобрењу предметног наставника или Управе школе могу користити мобилни телефон. Министарство просвјете, науке и иновација ће наредних дана, у сарадњи са школама, створити неопходне предуслове како би се усвојена одлука у потпуности спровела.
Упоредна пракса у одређеном броју земаља је показала да укидање мобилних телефона у школама генерише позитивне ефекте на резултате које ученици постижу у образовном процесу, па је сасвим очекивано и забиљежено повећање броја земаља које генерално или унутар појединачних образовних институција, уводе различите форме дјелимичне или потпуне забране употребе мобилних телефона у школама.
На нивоу Црне Горе постоје школе које су раније усвојиле правилнике који се односе на забрану употребе мобилних телефона у току наставе, а позитивне ефекте ове одлуке потврдили су како наставници и родитељи, тако и сами ученици, наводе из овог ресора.
Подсјећамо, Министарство је у претходном периоду набавило рачунарску опрему за све образовно-васпитне установе у Црној Гори у вриједности од око 7 милиона еура, тако да ће се процес дигитализације несметано реализовати, а у наредном периоду планирана је и набавка нове IT опреме.
-Кроз бројне начине сарадње коју Министарство остварује са ученицима, наставницима и родитељима, јасно су дефинисани заједнички приоритети свих учесника у образовно-васпитном процесу и они се огледају у потреби стварања услова за квалитетније образовање и присутнију васпитну компоненту школе као институције. У том циљу Министарство и у наредном периоду наставља интензиван рад на имплементирању нових мјера које ће допринијети квалитетнијем раду у школама, што је заједнички интерес свих учесника у процесу.