Усвојен Закон о васпитању и образовању дјеце са посебним образовним потребама

Усвојен је Закон о допуни Закона о васпитању и образовању дјеце са посебним образовним потребама, који представља важан искорак у области инклузивног образовања у Црној Гори. Овим законом се прецизира радно вријеме асистента у настави – шест сати непосредног рада са ученицима, а остатак радног времена за припрему, планирање и сарадњу са стручном службом, наставницима и родитељима.

То, према оцјени Удружења асистената у настави, представља важан искорак ка унапређењу квалитета образовног процеса.

-Посебно цијенимо што је уважено оно на шта асистенти годинама указују, да један асистент не може бити истински продуктиван нити пружити дјетету пуну подршку уколико је свих осам сати ангажован искључиво у непосредном раду са дјецом. Правилно распоређено радно вријеме омогућава планирање, анализу, припрему и документовање рада, као и адекватну сарадњу са свим учесницима образовно-васпитног процеса, што је предуслов квалитетне инклузивне подршке, саопштили су из Удружења аиситената у настави.

Закон је, такође, усаглашен са Законом о јединственом вјештачењу инвалидитета, чиме се уводи јединствени модел утврђивања степена подршке. Овим моделом се приступ процјени потреба дјеце помјера са медицинског на модел заснован на поштовању људских права, у потпуности усклађен са Конвенцијом Уједињених нација о правима особа са инвалидитетом.

Даље усмјеравање дјеце у одговарајући образовни програм обавља предшколска установа или школа, а усмјеравање у посебни образовни програм Завод за школство, односно Центар за стручно образовање.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here