Министарство просвјете, науке и иновација је препознало потребе образовно-васпитног система које се односе на укључивање већег броја медијатора за социјалну инклузију i донијело novi Правилник о измјенама Правилника о нормативима и стандардима за стицање средстава из јавних прихода за установе које реализују јавно важеће образовне програме којима се уређује ова област, саопштено је из Министарства просвјете, науке и иновација.
Усвојеним измјенама је предвиђено да један медијатор у социјалној инклузији пружа помоћ за 35 ученика РЕ популације, умјесто за 70 како је то досадашњим Правилником било предвиђено.
Медијатори у социјалној инклузији су подршка дјеци РЕ популације у циљу укључивања у систем образовања, осигурања континуитета и смањења одустајања од образовања, као и побољшања школских и социјалних постигнућа. Такође, медијатори су подршка при идентификацији и подстицању уписа ромске и египћанске дјеце у образовни систем. Они промовишу значај учења и интензивно сарађују са родитељима и образовно-васпитним установама.
Уз двоструко већи број сарадника за социјалну инклузију у наредном периоду биће олакшан и рад на подизању нивоа школских и социјалних постигнућа, чему Министарство просвјете, науке и иновација у континуитету тежи.