Bez edukacije nema inkluzivnosti u školama

Uloga vaspitno-obrazovnih institucija i uprava škole je izuzetno značajna u prevenciji i intervenciji kada je u pitanju homofobno nasilje, ali je neophodno sprovoditi dodatne edukacije, kako za učenike i učenice i roditelje, tako i stručni kadar jer u tom sektoru i dalje postoji dosta predrasuda i stereotipa oko novog problema, zaključak je obuke o prepoznavanju i prevenciji homofobnog vršnjačkog nasilja za nastavni kadar i psihološko-pedagoške službe, koju je organizovao Centar za građansko obrazovanje (CGO) u okviru projekta „Kroz kaleidoskop raznolikosti – bolje perspektive za LGBTIQ+ prava“, uz finansijsku podršku Ministarstva ljudskih i manjinskih prava.

Kako navode u saopštenju Centra za građansko obrazovanje, tokom programa, 12 učesnika i učesnica su sticali znanja koja mogu pomoći u razumijevanju homofobije i njenih efekata na mentalno zdravlje mladih, kao i ranom prepoznavanju emocionalnih i psiholoških znakova problema, pristupu djetetu koje trpi ili postoji sumnja da trpi nasilje, razvijanju povjerenja i empatijske komunikacije, kreiranju bezbjednog i inkluzivnog školskog okruženja, te o saradnji sa roditeljima, institucijama kao i servisima pomoći van školskog okruženja.

Nastavnica Srednje mješovite škole „Ivan Goran Kovačić“  Snežana Popović, , ocjenjuje da je edukacija bila odlična i da su edukatori pokazali iskrenost u odgovorima na postavljena pitanja, kao i da joj je bila značajna razmjena iskustva sa kolegama i koleginicama iz prosvjete.

-Škola ima ključnu ulogu u prevenciji homofobnog nasilja kroz različite aspekte i potrebno je kreirati sigurno i inkluzivno okruženje za sve učenike, poručuje ona.

Izvršna direktorica Crnogorske LGBTIQ asocijacija Kvir Montenegro Staša Baštrica, bila je jedna od predavačica.

-Atmosfera tokom rada bila je veoma otvorena, podsticajna i ispunjena konstruktivnom razmjenom mišljenja, jer su i učesnici i učesnice pokazali visok nivo interesovanja i angažovanosti, ali i spremnost da kritički promišljaju o sopstvenim stavovima i reakcijama u situacijama diskriminacije i nasilja. Smatram da su ključne poruke prenesene jasno, a što je pomoglo da se osvijeste važni aspekti homofobije, transfobije i mehanizama nasilja, što je, vjerujem osnažilo učesnike i učesnice da prepoznaju i adekvatno reaguju na diskriminatorna ponašanja u školskom okruženju, istakla je ona.

Škola ima izuzetno važnu ulogu u razumijevanju i prevazilaženju strahova, pružanju podrške mladih, organizovanju radionica i davanju savjeta o mentalnom zdravlju, kao i kroz aktivno uključivanje školskog psihologa u ove procese. Zato su učesnici i učesnice naglasili važnost ovakvih obuka za prosvjetne radnike, kako bi se smanjila stigma vezana za psihološke probleme i fobije, te unaprijedile vještine reagovanja u kriznim situacijama, navedeno je u saopštenju.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here